24 Mayıs 2013 Cuma

Bulgaristan'dan Gelenler :)

Bulgaristan göçmeni olduğumuz için babaannemler yılın belli zamanlarında(baharda veya yazda) Bulgaristan'da kalıyorlar.Bir kaç ay kaldıktan sonra geçen gün geldiler ve bunlar sadece kurtarabildiklerim :)) Her tatlıya ayrı ayrı bayıldığım için bir kısmı midemde :))
Pek çok güzellik var ; menekşe şekerleri dediğimiz şekerler,içinden hediye çıkan kocaman cipsler,faflalar(gofret) ...
Ama resimdekilere göz atacak olursak ;

- En üstteki gofretin Türkiye'de satılan şekli bu.
Üstünde "wafer for big people" yazıyor,alınıyorum yedikçe :P
15 cm ve bana çok fazla geliyor.Sütlü bir tadı var ve güzel.

Görünüşü ise bu şekilde

- Ortadaki kırmızı kutuda ise çoook sevdiğim,bayıldığım,bir oturuşta bütün kutuyu bitirdiğim bonbonlarım var.
Bunların vanilyalısı da var ama ben en çok çileklisine bayılıyorum.İçinde 20 tane var.
Petek şeklinde kutucukları.

-Kenardaki bir sürü şeker ise "lukçe" İsmi böyle :)
Çok güzel bu şekerler de.Önceden çok acı,çok ferahlatıcılardı ancak bir kaç senedir böyle şekerli olarak çıkıyor nedense.Bunu da seviyorum ben :)
Ayrıca bir çok markette var,biraz alıcı gözüyle bakarsanız,bunları görebilirsiniz bence:)

Başka bir zaman,bu farklı lezzetleri tanıtmaya devam edeceğim! :)








6 yorum:

  1. Benim annemlerde Bulgaristan göçmeni :D anneannem geldikçe getiriyor bunlardan bayılıyorum hepsine :D

    YanıtlaSil
  2. bende bg göçmeniyim, menekşe şekeri (temenuşka) bn çok seviorum. naya'lara da lafım yok saymakla bitmez bu ürünler.hangi ildesin? ben izmrdeyim ve bizim oturduğumuz yer göçmen mahallesi old.için bg'ye gidenlerin yolunu gözlemeye gerek kalmıyor.her yerde satılıyor:)) afiyetle ye canım:)

    YanıtlaSil
  3. Ben de Bursa'da yaşıyorum Ayselcim ve burda da öyle her yerde satılıyor,göçmen olmayanlar bile artık biliyorlar hepsini :) Teşekkür ederim,sevgiler :))

    YanıtlaSil
  4. icim eridi!
    yemek istiyorummmm

    YanıtlaSil

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...