25 Aralık 2012 Salı

Kitap Okuma Defterim



İtiraf ediyorum bu postu yapmaya çok üşendim :) Bir sürü fotoğraf çekilecek,elden geçirilecek ve yazılar kapatılacaktı.Ben Photoshop ile yapmaya üşendiğim için Photofiltre'den böyle alelade üstlerini karalayıverdim :)
Twitter'dan kitap okuma defterim diye bahsettiğimde merak edenler olmuştu.Hem de yeni yılda böyle bir fikir vermek istedim,defter tutmak isteyenlere.
Umarım faydalı olur,görüşlerinizi paylaşmayı unutmayın :)
Benim ajandamsı bir defterim var :) Hem kalın yumuşak kapağı,hem de sayfalarının çok olması sebebiyle kitap okuma defteri olarak çok işime yarayabilir diye düşündüm.Aynı zamanda o gün fikrim gelince,hemen hayata geçirmek istedim.
Gördüğünüz gibi tarihi çok eski zaten :) Bu defterin bayağı bir işime yaradığını söyleyebilirim.
Her neyse..
Kitapları bitirdikten sonra hemen defterime koşuyorum ve ayrıntılı notlar alıyorum.Sevgili Renkli Kitap'ın yazarı Güngör'ün blogunda bu soruları görmüş işime yarayacağını düşünmüştüm.Defterimde de kitaplarla ilgili o soruları yanıtlıyorum. Güngör'ün postu.
Kitabın Adı : 
Yazar:
Çeviren:
Tür:
Yayınevi:
Seri:
Sayfa sayısı:
Başlama tarihi:
Bitirme tarihi:
Kapak tasarımı:
Yorumum:
Alıntılar:
Notlar:
Puanlama

Aslında Güngör'ün sorularının içerisinde "karakterler" de var ama ben yazmıyorum.Yazmak isteyen olursa diye eklemek istedim :)
Tabi işin belkide en keyifli kısmına geliyoruz : süsleme !
Kitabın içeriğine veya kapağına göre süslemeler yapmaya gayret ediyorum.
Ben stickerları,bilim çocuk dergisinden çıkan süsleme malzemelerini epey kulanıyorum.Aynı zamanda deco bantlarımı da.

Bilim Çocuk dergisindeki stickerlarla yapılan süsleme.(Yaşlı Adam ve Deniz kitabı)

Deco bantlarla yapılan süsleme.(Sağdaki Umut kitabı için)


Kış Bahçesi kitabı için..Kitabın içeriğindeki hem de kapağındaki kelebek detayına uyması için..

Aynı zamanda değinmek istediğim bir konu var.
Kendime göre bazı semboller geliştirdim.
Bu süslemeler çok sevdiğim bir kitap olan Diş ile Düş Arasında için.
En üstte gördüğünüz sembollerden;
Çiçek,imzalı kitap
Ünlem ise ilk satırı çizilen kitaplar için kullanılıyor.
Kitap Delisi Gizem'den bunu duyunca ilk cümlesi çizilen kitapların gerçekten kitap üzerindeki olumlu etkiyi arttırdığını farkettim ve böyle bir kategori yapmaya karar verdim.Kitap okuma defterim de bunu kolaylaştırıyor :)
Aynı zamanda kalpli post-it i de imzalı kitaplarım için kullanıyorum.
Bir de,o kitap ödül almışsa onu da belirtiyorum.

Bu senenin başlarında tam olarak kitap okuma defteri tutmadığım için ve Vikitap'a üye olmadığım için sayıyı bilemiyorum ama yazdığım kadarıyla epey bir kitap okudum.Son günlere doğru bu senenin kitap okuma özetini de yazacağım inşallah.
Kitap okuma defterimi tutarken de Vikitap bana çok yardımcı oluyor.(kitaba başlama tarihiyle ilgili:)
Umarım kafanızda bir şeyler şekillenmiştir.
Yorumlarınızı esirgemeyin :)
Daha fazla ellerim ağrımadan kaçayım ben :)


16 yorum:

  1. Selam,
    Benimde kitap isimlerimi tuttuğum bir defterim var ama bu kadar ayrıntılı yazmıyorum. Kitap ismi, yazar ve okuduğum ay-yıl olarak kaydediyorum. :)
    Sizin defteriniz de hoş olmuş ama. Altını çizdiğim başka bir defterim var. Ona da hangi kitaptan alıntı yaptıyssam başlık olarak kitap ismini yazıp altına da altı çizilen cümleleri yazıyorum.
    Keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da güzel bir fikir,benim de başka bir defterim var ona da sevdiğim sözleri yazıyorum,böyle hepsi bir arada olsun istiyorum.Teşekkürler :)

      Sil
  2. ne güzel bi defter tutuyorsun canım, benim de eşimin hediye ettiği moleskine'in book journal var, seninkinin bir benzeri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O defteri biliyorum,pratik bir şekilde kitap günlüğü tutmak için çok işe yarar :) Teşekkür ederim Hamidecim.

      Sil
  3. Ne güzel :))
    Ben de hazırlamıştım böyle bir defter kendime ama hiç kullanmadım :((
    Sen kullanıyorsun, yazıyorsun ne güzel :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıp açıp bakınca çok güzel oluyor :)

      Sil
  4. Eline sağlık uzun aydınlatıcı bir post olmuş..Ben de çok okuyorum ama sonra içeriğini çabuk unutuyorum benim de defter tutmaya başlamam gerek istek verdin bana teşekkürler:)bloguma da beklerim kitap yazıları bulabilirsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyleyse ne mutlu bana ! Kitap varsa uçarak gelirim :))

      Sil
  5. Ben de defter şeklinde değil de laptop ta yazıyorum. Word dosyası olarak saklıyorum.
    Fikirlerini çok beğendim, özellikle de hatırlatacak süslemeler olması hoş olmuş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben elimin altında olsun,kendim süsleyeyim,bir şeyler yapayım istiyorum,aynı zamanda bir günlük olarak da blogu kullanıyorum :)
      Çok teşekkür ederim :)

      Sil
    2. araştırınca hazır olan moleskine book journal'ı aldım. bakalım nasıl olucak? :))

      Sil
    3. Blogunda gördüm canım,senin de defterini görmek isteriz :))

      Sil
    4. Birazcık kitap okuyup, yorumlayım, foto çeker koyarım canım :)

      Sil
  6. Ben de buna benzer bir ajanda vardı, ne yapacağımı bilememiştim, öylece duruyordu bir kenarda...
    Bu posttan sonra ben de okuma defteri yapmaya karar verdim...Güzel yazı için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle yorumlar okuyunca nasıl mutlu oluyorum anlatamam! Kafanızda küçücük de olsa bir fikir oluşturabildiysem ne mutlu bana :)

      Sil

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...