16 Ocak 2014 Perşembe

GEZİ | Bursa Kent Müzesi

Tesadüfen girdiğimiz bir müze olduğu için fotoğraf makinem yanımda yoktu maalesef.Kalite düşük olsa da,sizlere göstermek istiyorum bu fotoğrafları.
Benim çok etkilendiğim bir müze oldu.Daha önceden gitmiştim ama hatırımda pek fazla şey kalmamış,çok öncedendi.

Giriş ücreti 75 kuruş.
Ayak izlerini takip ederek,fotoğrafların yerleştirildiği bir koridordan geçiyorsunuz.

Duvarlarda böyle resimler ve bilgiler vardı.


Girişte hemen sağda bu manzarayla karşılaşmak beni ürküttü açıkçası.Tek kötü tarafı burası mı derseniz..


Hayır. Burasıydı bence.
Giriş kısmında kazıdan kalan,büyük ihtimalle,kalıntıları yerleştirmişler bunların üstünden yürüyorsunuz.Bir garip oldum :)




Osmanlı pipoları..


Ocak..

Osman Bey.
Balmumundan yapıldığını tahmin ettiğimiz bu heykeller çok gerçekçiydi.
Murat Hüdavendigar


Orhangazi

Yıldırım Bayezıt


Kılıçlar


Kosova Savaşı zamanından getirilen topraklar

Kütahya çinisi ve oyalı mendil

Bu kıyafetler aşağıdaki aileye aitmiş.
İsmini tam hatırlayamıyorum ama mesleği bakkal olarak yazıyordu :)
Bir aile bireyi tarafından bağışlanmış.


Asker paltoları

Zamane bavulu

Aşağıdaki açıklamada okuyabileceğiniz gibi Bursa'nın kurtuluşundan hemen önce dikilmiş Türk bayrağıymış bu.



Telgraf 

Çanakkale Savaşları'nda kullanılmış tozluklar


1926 model el yapımı otomobil


Renkli fotoğraf makinesi

Yangın tulumbası

Ve acı gün.Gözlerim dolmadı desem yalan olur..

Gazete sayfaları..



Çok istediğim daktilolar :)

Osmanlı ve kurtuluş döneminden sergi bitince şehirle ilgili olan kısmı başlıyordu.
Uludağ maketi ve şehir metrosunun maketi vardı.Maket dediğime bakmayın bayağı büyüktü :)
Fotoğrafını çekemedim çünkü o arada anaokullu çocukların istilasına uğradık :)

Irgandı Köprüsü

Çıkışta böyle bir ekran vardı.Şehirdeki köprüler,hamamlar,çarşılar vs. ile ilgili bilgi alabileceğiniz bir alet.

Ve yine fotoğraflarla dolu bir koridor uğurluyor sizi.

Çıkıştaki asansörü kullanıma kapatıp,Bursa Hatırası yazarak fotoğraf çekinme imkanı sunmuşlar.Hemen çekindik tabii,Bursa'da yaşasak da :)

Ve yine çıkışta hatıra kalsın diye bir şeyler alabileceğiniz hediyelik eşya dükkanı vardı.
Magnetler,fesler,Osmanlı yastıkları,sabunlar vs..

İyi ki de gitmişim diyorum şimdi bakınca,gerçekten görülmesi gereken bir yer :)
Yolunuz düşerse uğrayın mutlaka!

Sevgiler..




2 yorum:

  1. Teşekkürler paylaşım için, gitmiş kadar oldum. :) Müzecilik konusunda diğer ülkelere göre geride olsak da zamanla geliştiğimizi gözlemliyorum. Daha da gelişir umarım.

    YanıtlaSil
  2. Çok mutlu oldum,teşekkür ederim.Bir de makinem yanımda olsaydı :)
    Umarım gelişme gösterir! O kadar güzel bir tarihimiz var ki..

    YanıtlaSil

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...