12 Ocak 2014 Pazar

Nar Ağacı - Nazan Bekiroğlu

Uzun zamandır kitaplığımda bekliyordu Nar Ağacı.Kitap Kardeşliği'nin Ocak ayı kitabı olduğunu öğrenince,kısmet bugüneymiş dedim ve okumaya başladım. İyi ki de okumuşum.Böyle bir toplulukla birlikte okumak,yorum paylaşma kısımları vs. çok keyifliydi.

İlk Nazan Bekiroğlu kitabımdı,o yüzden diline alışamadım.Sayfalar zor ilerliyor derken,diline alıştım ve sayfalar birbirini kovalamaya başladı bu sefer..
Yine savaşın insanlar üzerindeki etkileri..Devlet meseleleri..
Çok etkilendiğim bir hikayeydi,bir de gerçek olması beni daha da etkiledi.
500 küsür sayfa olmasına bakmayın,cesaret bulup okuyun diyorum :)

Altı Çizilenler: (epey fazla,bunlar sadece bir kısmı)

Çünkü sevdim ve ben kalbiyle yaşayanlar zümresindenim. sf:19

..aidiyet,kan bağından önce gelen bir şeydir. O da aynı toprak üzerinde ortak bir geçmişle kurulabilir. sf:212

Gözleri kapanırken "Neydim,ne oldum?" diye düşünemeyecek kadar yorgundu ama "Ne olacağım?" kısmı var ya bu hesabın,işte o zaman kanı bir kezzap katışığıyla bütün hücrelerini yakarak akmaya başladı. sf:295

Lakin ölmek de,ağlamak da "Geliyorum" demiyor,sormuyordu ki. sf:296

Bir sıkıntının geçeceğine duyulan güven,ona dayanmanın tek çaresiydi. sf:302

İnsan içinden yenilenmeyince dışından eskir.. sf:351

Ama yazmak iyi geliyor.Yazdıkça içimdeki zehri akıtacağım sanıyorum.Yazarsam,bütün bu dehşetin kelimeler dünyasında bir karşılığını bulursam bir parça hafifleyeceğim zannediyorum.Kelimeye dökülen acım bir taraftan hafifliyor.Yazdıkça kendime ve bütün bu olanlara uzaktan bakabiliyorum çünkü.Uzaktan baktığımda ise başka bir zamanın,başka bir hayatın varlığına olan inancım pekişiyor. sf:396

Tarih kitaplarına girecek üç soğuk cümlenin ardında ne mahşer var oysa. sf:401

İnstagram'da pek çok okuma halimi de paylaştım.Tık tık.




5 yorum:

  1. Kitabı ilk çıktığı zamanlarda okumuştum ve tek kelimeyle bayıldımmm :)
    Savaş dönemini anlattığı kısımları beni çok etkiledi
    Kitaptaki en çok hoşuma giden yerler ise fotoğrafların içine girip o anu tasvir edişine bayıldım

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle kitaptaki tasvirler çok iyiydi,yaşamış görmüş gibi oldum :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba :)
    Size Hangouts'tan mesaj attim, cevaplayabilirseniz sevinirim.
    Kitap Kardesligi-afd

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! Mesajınıza baktım ama bulamadım maalesef :( Zahmet olmazsa mail adresime gönderebilirsiniz : saganak_240@hotmail.com
      :)

      Sil

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...