2 Mayıs 2014 Cuma

Beyaz Geceler / Mihrimah Aşk-ı Şahane

Bu kitapların yazılarını yazmam neden bu kadar uzun sürdü anlamadım :/

Zaman zaman klasiklere ihtiyaç duyuyorum.Bu da o anlardan biriydi.
Gerçekten çok iyi geldi.
Hele o anlatımın sadeliği ! Okumalısınız mutlaka.Dostoyveski'nin en naif kitabı olarak dile getiriliyor bazı yerlerde.

Altı Çizilenler:

Yoksa o,bir anlık da olsa,senin gönlüne
Yakın olsun diye mi yaratıldı ? 
            İvan Turgenyev

..günün bir saati var ki,onu çok severim.Bütün işlerin,görevlerin,çalışmaların bittiği bir saattir bu.Herkes yemek yemek,dinlenmek için akın akın evlerine gider. sf:37


Kanuni döneminde herkesten bahsederiz de Mihrimah hep geri planda kalır.
Benim her zaman hakkında daha fazla şey öğrenmek istediğim birisiydi.Bu kitapla bir nebze olsun isteğimi dindirebildim.
Hürrem Sultan'ın hep "benden daha zeki" diye düşündüğü kızı Mihrimah,ne yazık ki aşkına kavuşamamış ve anne babasının ardından ülkeyi ayakta tutmaya çalışmış,sonunda yorgun düşmüş.
Güzel diyebileceğimiz bir çocukluk geçirse de,ben Mihrimah'ın hayatına üzüldüm.Kanuni onu hep Hatice Sultan'a benzetiyordu zaten kitapta,öyle de olmuş gibi gözüküyor.
Kitabı da çok sevdim,akıcıydı.

Altı Çizilenler:

Zaman içinde istekler de hayaller de değişiyor,insanlar elde ettiklerinin daha iyisine,daha güzeline kavuşmanın yollarını arıyorlardı. sf:67





2 yorum:

  1. En sevdiğim yazar ve Beyaz Geceler... Sırada okunacak çok kitap var, ama bu kitap da iştahımı kabartmadı değil. Üstelik mutlaka okumalısınız denildiyse. :)

    YanıtlaSil

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...