26 Ocak 2013 Cumartesi

Mor Salkımlı Ev - Halide Edip Adıvar

"İçimde mor salkımlı bir ev var,Beşiktaş taraflarında idı.Çocukluğum,o evde geçti,gittim aradım,bulamadım,yanmış...Onu yazacağım."

Bir haftada okudum bu kitabı.Dili ağırdı ve çok okuyamıyordum bir kere elime aldığımda.Yavaş yavaş okudum.
Küçüklükten beri bu kitabı ve "Sinekli Bakkal"ı isimlerinden dolayı çok merak ederim.İkisi de Halide Edib'in eseri :)
Kitap bazen sıkıcı olsa da (çünkü eski zamanlara dair her şey;kişiler,olaylar..) genel olarak güzeldi.Selim İleri'nin dediği gibi eski zamanlar için güzel bir eser,ilk ağızdan..

Altı Çizilen Cümleler:

"Bu devirleri bilmeyen hiç kimse harbin ne kadar insani hisleri körleştirdiğini ve her harpten sonra yeniden kalkınmanın milletlere ne kadar maddi ve manevi fedakarlıklara mal olacağını ölçemez. sf:200 (beni çok etkiledi bu cümle..)

Zulme dayanan herhangi bir idare iflasa mahkumdur. Hüseyin Kazım Kadri sf:232

2 yorum:

  1. Ben de Halide Edib Adıvar'ın hayatını anlatan bir kitap aldım, ona başlaaycağım elimdeki bitince...
    Mor Salkımlı ev'in de adı bile güzle, cezbedici...

    YanıtlaSil
  2. İpek Çalışlar'ın kitabı mı ? Eğer oysa,ben de çok merak ediyorum o kitabı.

    YanıtlaSil

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...