24 Ocak 2013 Perşembe

Rahibe Teresa

Artık zaman zaman böyle biyografi yazıları yazmaya karar verdim.Bakalım hoşunuza gidecek mi :)

Rahibe Teresa benim çok duyduğum bir isim.Hem Sonsuza Kadar'da çok sevdiğim bir cümlesini çizmiştim,hem de Sen Ölünce Kim Ağlar,Ufak Şeyleri Dert Etmeyin gibi kitaplarda sıkça adını duydum.Merak edip araştırdım.Benim gibi bilmeyenler olabilir,okuyalım,öğrenelim o zaman :)

Rahibe Teresa,26 Ağustos 1910 yılında Üsküp'te doğmuştur.Arnavut bir Katoliktir."Hayırsever Misyonerler Cemiyeti" kurucusudur.Yaptığı yardımlar ve hayırseverliği sebebiyle 1979 yılında" Nobel Barış Ödülü" kendisine verilmiştir.

Babasını 7 yaşındayken kaybetmiştir.18 yaşında rahibe olmaya karar verip,Hindistan'da misyonerlik çalışmalarıyla ünlenmiş Loretto Hemşireleri'ne katılmıştır.Teresa adını bu dönemde almıştır.

Gerçek adı Anjezë Gonxhe Bojaxhiu(Agnes Gonca Boyacı) dır.

Kalküta'da (Hindistan'ın bir şehri) St.Mary's Lisesi'nde coğrafya ve temel hristiyanlık dersleri vermiştir.1944'de bu liseye müdür olarak atanmıştır.

5 Eylül 1997 yılında Kalküta'da vefat etmiştir.

Kaynak Vikitap'a aittir ancak kendim uyarlayarak yazdım.
Rahibe Teresa bütün kesimler tarafından genellikle çok sevilen bir kişilik..

Biraz da çok ünlü olan sözlerine göz atalım:

“Beklentisiz sevmek gerek. Sevginin kendisi için bir şeyler yapmak gerek, karşılığında alabileceklerin için değil… Eğer herhangi bir karşılık bekleyecek olursan, bu sevgi değildir. Gerçek sevgi, kayıtsız şartsız ve beklentisizdir. Bedeli ne olursa olsun, vermelisin. Sevmek; kendini ölçüsüz, şartsız ve pişmanlık duymaksızın vermektir.”



“Eğer insanları yargılarsan, onları sevecek vaktin kalmaz.”


 “Sınırsız sevgiyle yapılan küçük şeyler değerlidir. Ne yaptığımız değil, yaparken ne kadar sevgiyle yaptığımız önemlidir. Ne verdiğimiz değil, verirken ne kadar sevgiyle verdiğimiz önemlidir ve Tanrı için hiçbir şey küçük değildir…”



Eveet..Biyografi yazıları hakkında ne düşünüyorsunuz,yorumlarınızı esirgemeyin.Ben yazarken çok keyif aldım yeni bilgiler öğrendiğim için.Bekliyorum :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...