4 Nisan 2012 Çarşamba

Little Free Library(Küçük Ücretsiz Kütüphane)

Bu kütüphane diğerlerinden çok farklı.
Daha önce hiç böyle bir kütüphane görmüş müydünüz ? Ben görmedim.Taa ki dün Ayşen Ilgın'ın blogunda görene kadar.
Hemen ilgimi çekti zaten ve yazıyı okumaya başladım.Çok ilginç ve çok yararlı bir proje.
Bu kütüphaneden istediğiniz kadar yararlanabilirsiniz.Yalnız bir şartla ! Bir kitap aldığınız zaman yerine bir kitap bırakmanız gerekiyor.Böylece kütüphane hem boş kalmıyor hem de diğer kişiler değişik kitaplardan yararlanabiliyor.
Bugün Little Free Library'ler en az 24 devlette bulunabiliyor.
ABD'nin Wisconsin eyaletinde Todd Bol diye birisi,hayatını kaybeden emekli bir öğretmenin anısına okul görünümünde bu kütüphaneleri yaratıyor ve içini kitaplarla dolduruyor.İnsanlarda bunu merak ediyor ve böylece proje büyüyor.
Bakın,bir kişinin yaptığı faydalı bir çalışma onlarca ülkeye nasıl sıçramış ?
Ancak üzülerek belirtmek istiyorum ki;bence bu çalışmanın ülkemizde uygulanabilirliği yok.En fazla 1 hafta.1 haftadan sonra kitaplar kaybolmaya başlar.Hatta belki bu evlerin üzerlerine isim bile kazırlar kim bilir ? ...

Sevgilerimle,
Cyrstalll...

2 yorum:

  1. Gerçekten çok güzel. Keşke ülkemizde de böyle bir uygulama olsa. Sen yine iyimser yaklaşmışsın. Bana kalırsa bir saate orada hiç kitap kalmaz. Hatta o küçük kütüphaneyi de çalarlar. Sanırım uygulamanın gelmesinden önce toplumdaki bazı insanların düzelmesi lazım.

    YanıtlaSil
  2. Bencede,çok faydalı bir uygulama,hem de kitap okumayı alışkanlığa dönüştürebilecek kapasitede.
    Bence bunların hepsi vatandaşlarımızın pek fazla kitap okuma alışkanlığı olmamasından kaynaklanıyor.Yine de her şeyin en iyisini düşünmeye çalışıyorum.Yorumun için teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...