7 Ağustos 2014 Perşembe

Her Melek Korkunçtur - Susanna Tamaro


İsmi-kapağı ilgimi çekince,bir de Tamaro olunca alıvermiştim bu kitabı.
Kitap,Tamaro'nun çocukluğunu ve gençliğinin bir kısmını anlatıyor.Zor bir çocukluk geçirmiş Tamaro.Babası hiç yanında olmamış,annesi ise ardı ardına başarısız evlilikler yapmış.

Çocukluğum güllük gülistanlık değildi ama çok da kötü olduğunu söyleyemeyeceğim.Benim mutsuzluğum,duygusal bir çocuk olmamdan dolayı bir çok şeye ağlayıp kendi başıma yarattığım bir mutsuzluktu çoğu zaman.
Sevgili Yolda'nın dediği gibi ; kendimden bir şeyler bulsaydım,daha çok sevebilirdim.
Kitabın yarısından sonrasını daha çok sevdim,bolca altını çizdim.Eğer Susanna Tamaro'yu seviyorsanız,yaşamını da öğrenmeniz gerekir bence :) Çünkü buralara hiç de kolay gelmemiş!

Altı Çizilenler:

Ağlıyordum;çünkü kapaktaki güler yüze ve sevgiye kanmıştım ve hayallerden uyanmak kötüydü.Ağlıyordum çünkü zihnim,onu dolduran sorular yüzünden patlamak üzereydi ve başvurabileceğim hiç kimsem yoktu.İçine gömüldüğüm o ıstıraplı yalnızlık kuyusu yüzünden ağlıyordum. sf:22

Kaderin,daimi olarak arzularımızı ve hayallerimizi gözetlediğini,onun dönemeçlerinin bizim dönemeçlerimizle aynı olmadığını,iki dönemeç arasında bizim iyiliğimizin olasılıkla onun en son düşüncesi olduğunu ... sf:134

Nefret,insanların içinde büyük gedikler oyar. sf:162

İnsan dünyasında gerçekten adalet var mıydı ? Buna yanıt verebilmek için hayata ilişkin bir bilgi kırıntısı bile yeterdi.O terazi ikiyüzlü bir uydurmacaydı.Yeryüzü adaletinin insanlarla ilgisi son derece sınırlıydı;adalet sarayları,belgeler,avukatlar ve yargıçlar bu gerçeği örtbas etmek için sahnelenen basit bir farstan başka bir şey değildi.İşte orada toplaşan insanları gücendiren ve yaralayan buydu. sf:182


Blogdaki diğer Susanna Tamaro kitapları :


4 yorum:

  1. Bu yazarla tanışmam biraz geç oldu ama tarzını çok sevdim. Neredeyse her sayfada kendinden bir parça buluyor gibi insan. Benimde bu yazar ve "Yüreğinin Sesini Dinle" adlı kitabı hakkında bir yazım var. Bloguma beklerim. Ellerinize sağlık... Keyifli okumalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seviyorum tarzını.Yüreğinin Götürdüğü Yere Git'i okumuşum ama bunu okumamıştım :)
      Teşekkürler!

      Sil
  2. Uzun süredir bilgisayardan giremediğim için gecikmeli okudum yazını. Kesinlikle kendinden bir şey bulduğunda daha akıcı oluyor, ama Tamaro'yu tanımak için de güzel bir yol :) Bir de diğer yazdığı kitaplardan özellikle Yüreğinin Götürdüğü Yere Git için bir çok açıklama vermiş bundan çok hoşlanmıştım :)
    Yazdığın alıntıların hepsini ben de çizmişim :) Akıp gittiğine, hoşlandığına sevindim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Tamaro'yu tanımak için okumak lazım.YGY'i okuduğum için o kısımlar benim de çok hoşuma gitti,bir romanın yazılış aşaması nasıl her zaman merak ederim :))

      Sil

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...