13 Ağustos 2014 Çarşamba

Şelale'nin Bez Bebeği - Neredesin Şelale ?


Kitaplığımda "Ne okusamm?" diye bakınırken bu 2 kitaplık seriye bulaşmış oldum.
Naşide Gökbudak'ın kitapları hep Türk dizisi kıvamında.Bu da öyleydi.
Yazım dili beni bu kitapta rahatsız etti,basit geldi. Ona rağmen akıcıydı kitap.




Konusu :

 Şelâle...
Hariciyeci Fahrettin Bey'in biricik torunu, Kerim Bey ve Mualla Hanım'ın güzeller güzeli kızı, Fransız Dadı Sara'nın Nar Çiçeği…

Adını asi babaannesinden ve Karadeniz'deki Güzeldere Şelalesi'nden alan bu eşsiz masumiyetin, köşklerde büyük ihtimamlarla büyütülen bu zarif çiçeğin başına neler gelecek? Bir yaşamın içine ne kadar büyük bir aşk ve acı sığabilir?

Osmanlı İmparatorluğu'nun son yıllarından, yeni Türkiye Cumhuriyeti'ne, II. Dünya Savaşı'ndan günümüze, bir ailenin mutluluklar, aşklar, ayrılıklar ve hırslarla dolu zengin hikayesi… Küçük bir kız için bez bebeği ne kadar da önemlidir. Ya Şelale'nin bez bebeği?
 

Bu kitaptaki yazım dili daha güzeldi,beni rahatsız eden bir nokta olmadı."Allah'ım bu nasıl hayattt?!" diye isyan edecektim neredeyse.Kızın başına gelmeyen kalmadı :)
Küpe Çiçeği'yle çok benzerlikler vardı..Yazarın kendini tekrarlaması pek hoşuma gitmedi.Hangi kitap daha erken yazılmıştır bilemiyorum ama.
Yine de kendimi hikayeye kaptırdım :)

  Elimde son bir Naşide Gökbudak kitabı kaldı.Onu da bitirince bir ara Naşide Gökbudak kitapları ile ilgili bir yazı yazabilirim,ne dersiniz ? :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...