11 Ağustos 2014 Pazartesi

GEZİ | İznik Gölü,Gün Batımı


10 Ağustos çok güzel bir gündü!

 Dayımlar  İznik Gölü'nün oralardan(tarife gelin:) ev alınca,bize de ziyaret etmek düştü :) 

Göl demeye bin şahit ister,göl değil resmen deniz! Bir tarafta mis gibi ağaçlar,bir tarafta benim en sevdiğim şeylerden biri olan su !
Şimdi sizi biraz gezintiye çıkarayım!

Gölün nasıl oluştuğuna dair,oradaki halkın anlattığı hikaye(efsane) şu :

Bir gün bir kadın ile oğlu yolda gidiyorlarmış.Oğlu çok susamış ve ağlamaya başlamış.Derken ak sakallı yaşlı bir adam çıkmış karşılarına.Dertlerini anlatınca adam sopasını yere vurmuş,vurduğu yerden su çıkmış.Kadına "Sakın arkamdan bakma!" demiş ama kadın "Bunu nasıl yaptı ?!" diye meraktan adamın arkasından bakmış.Böylece akan su hiç durmamış..

Ve gölden dolayı 7 köy sular altında kalmış.


Karşıda görünen üstünde bayrak olan yerde "Bayraklı Baba Türbesi" varmış.
Eve gidince merak edip araştırdım.Asıl adı "Abdülvahap Sancaktari Türbesi" imiş.Hikayesi ise İtü Sözlük'ten alıntı olsun :

 "abdülvahap kuşatma sırasında gönlünü genç bir rum kızına kaptırmıştır. kızlar burcunu müdafaa eden sevgilisi her seferinde abdülvahap´a kaleyi alırsan beni de alırsın diye bağırırmış. genç sancaktar sevgilisine kavuşmak için yaptığı hücumda bir düşman oku ile yaralanmış ve başı uçurulmuştur. buna rağmen kılıç sallamaya devam eden sancak bir arkadaşının "bre abdullah başını unuttun" demesi üzerine sancaktari geri dönmüş ve başını koltuğuna alarak yedi adımda bugün yattığı tepeye çıkarak kendini defnetmiştir."
Bazı yerlerde sahil resmen kum !
Biz akşam 9'a kadar sahildeydik-sahil kenarındaydık.Yürüyüş yaptık,çayımızı içtik,güneşi batırdık,balık tuttuk.Su sesinde kitabımı okudum. (ki ennn sevdiğim şeylerden biridir.) Meraklısına,o gün yanımda Naşide Gökbudak'ın Şelale'nin Bez Bebeği isimli kitabını ve Amélie Nothomb'un Kış Yolculuğu'nu götürmüştüm.Kış Yolculuğu bitmişti ama fotoğraf çekmek için götürmüştüm,Şelale'nin B.B. 'ne de yolda başlamıştım.(Instagram'da fotoğraf paylaşmıştım,hesabım için tıkk.)O da bitti,bundan sonraki yazı o olur muhtemelen.
Özellikle dalından meyve yemek çook güzel bir şey.Nar yemedik ama erik ve inciri dalından yedik,yıkamadan,güvenerek.Çok güzel bir his!
Farklı yerlerdeki gün batımlarını görmeye bayılıyorum ! Deneyimlemek ise kat kat daha güzel bir his.İşte güneş İznik Gölü'nün üzerinden böyle batıyor :)

"Yolun sonunda her daim ışık vardır" deyip,iyimserlikle bitirelim mi bu yazıyı ? :)

2 yorum:

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...