15 Eylül 2012 Cumartesi

Latife ve Fikriye İki Aşk Arasında Atatürk

Kitap çook güzeldi.Savaş anılarıyla birlikte harmanlanmış,harika bir eser.Mustafa Kemal'in bilinmeyen yönlerini de görüyorsunuz bu kitapla.Atatürk'ün başyaveri Salih Bozok'un anlatımıyla..
Kitabın ismiyle ilgili bazı sorunlarım var.Ben kitabın ismini okuduğumda : "Nasıl yani?Atatürk iki kadını birden mi sevmiş?" gibi bir tavır takınmıştım.Ama öyle bir şey yok.Kitabı okuyanlar bunu daha iyi anlayabilir.
Latife Hanım'a ise çok sinir oldum.Zübeyde Hanım evlenmesini istememiş ama bunu söyleyemeden ölmüş.Belki de haklıydı ?
Acaba Fikriye'yle evlenseydi nasıl olurdu ? Mustafa Kemal bu kadar üzülür,yıpranır mıydı ?

Biraz kitapta anlatıldığı kadarıyla Fikriye'yi de tanıyalım.Bazı notlar aldım okuduktan sonra.

Fikriye Hanım : Zübeyde Hanım'ın ikinci kocasının kardeş çocuğu idi.Zaman zaman Zübeyde Hanım'ın yanında kalıyormuş.Zübeyde Hanım Fikriye'yi sever,ama Makbule nedense Fikriye'den bir türlü hoşlanmazmış! Mısırlı bir zengin isteyince Fikriye'yi ailesi vermiş ancak ayak uyduramayınca ayrılmış,İstanbul Akaretler'deki eve,Zübeyde Hanımların yanına dönmüş.
Ankara'ya gelince ise bir çok işe yardım etmiş,evin her türlü işini yapmış.

Kapak tasarımına gelecek olursak,daha kaliteli olabilirdi diye düşünüyorum.Ama arka fonda Fikriye'nin gözlerinin belirginleştirilmesi hoş bir detay olmuş,yani güzel sayılabilir :)
Altını Çizdiğim Cümleler:

Siz oksijensiz  bir dünyada yaşayabilir misiniz?İşte Mustafa Kemal Paşa benim hayatım için bir oksijendi!..  (ne kadar doğru değil mi,bayıldım!)

Ölüm gerçeklerin en büyüğü ! Doğanın insana kıyarak yasasını yürütmesi ! Bunu hepimiz biliriz de,üzüntüsünden yine de kurtulamayız ! sf:159 (Zübeyde Hanım ölünce,Atatürk'ün mezarı başında söylediklerinden bir kesit)

Kitabı kesinlikle okumalısınız!



Bilim Çocuk dergisinin bir sayısında ek olarak verilen Atatürklü yapıştırmalar..Kitap okuma defterim için bunlardan bir tane seçtim. (2 sayfa,üstte biraz görünen de bir sayfa yapıştırmadır :)

Kitaptan bir kaç görsel :


Latife Hanım

Latife&Atatürk

Latife Hanım'ın ölmeden önce çekilen son fotoğrafı

10 yorum:

  1. bu kitabı ben de geçenlerde aldım okuyacağım :)
    sağol paylaşım için canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle mi ? Güzel bir tesadüf olmuş canım.Rica ederim :)

      Sil
  2. defalarca elim gittiği halde bir türlü alamadım , çünkü o aralar Latife ve Mustafa kemal hakkında hatta Salih bozok hakkında üst üste kitaplar almıştım ama artık sırası gelmiş sanırım , bu kadar çok hasretle okuduğuma göre tanıtımı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok güzel bir eser,hemen okumalısın :)

      Sil
  3. Ben bu kitabı okumuştum gerçekten keyif almıştım. Ama benim şöyle bir sorunum var, ben bir kitabı okuyup bitirdikten sonra bir daha hatırlayamıyorum :) Biraz komik ama birden görünce zihnimde oluşmuyor okurken gözümün önüne gelen kareler, hatta o kadar komik ki bazen "bunun konusu neydi ya" dediklerim bile çıkıyor :) Neremle okuyorsam artık! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O bende de çok oluyor,yani yalnız değilsin.O yüzden kitapları tekrar tekrar okuyorum aklıma geldikçe veya özledikçe.(tabi sevdiğim kitapları :) Allah^tan bir kitabı okuduğunda bir daha aynı kitabı okuyamam diyenlerden değilim :))

      Sil
  4. ben de merak ettim okumak istedim...

    bu arada "veda" filmini izledin mi? ben de onu izleyince aynen senin gibi Latife Hanım'a öfkelenmiştim...

    ayrıca ben de unutuyorum okuduktan sonra kimi kitabı, çok sinir oluyorum ama ben bu duruma:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Veda filmini izlemedim ama aklımın bir köşesine yazdım,izleyeceğim :)
      Gerçekten sinir bozucu bir duruum :)

      Sil
  5. Latife'ye dair öyle çok kitap okudum ki. Hep üzüldüm O'na, hep acıdım, yaptığı fevri çıkışları, yüksek ve otoriter karakterinin etkisiyle sarfettiği yanlış sözleri, Atatürk heykeline bakarak yaşlanmasına ve yalnız ölmesine mal oldu :(
    Ama Fikriye'yi okuyunca da Fikriye'ye çok üzüldüm..
    İflah olmaz bir romantiğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Latife kıskançlığının kurbanı oldu..Kitabı okurken epey kızmıştım ona :)

      Sil

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...