27 Mayıs 2012 Pazar

KİTAP | Bin Muhteşem Güneş


Muhafazakar bir toplumda yetişmiş,aykırı,yabani bir ot..Meryem..
Bukle bukle,sarı saçlı,dillere destan güzelliği ve bilgisiyle Leyla..

Birbirinden ne kadar da ayrı olan iki kadının hayatlarının kesişmesi..
Hem acıtması,hem güldürmesi..

Meryem annesi Nana'yla birlikte,kırık dökük bir evde,babasız,beş parasız yaşarken Leyla sürekli şiir okuyan,bilgili ve onu bir o kadar seven babası ve annesiyle birlikte yaşamaktadır..

Ne var ki,yapılan işgaller,sınırlamalar bu iki kadını aynı eve hapsediverir.Hem de kötü bir şekilde.
Kara bahtım,kör talihim demek kolay,peki ya sonrası ?

Bu kitaba çok büyük umutlarla başlamıştım.Hiçbiri boşuna çıkmadı.İlk gün fazla okuyamadım ama ertesi gün 260'ı aşkın sayfa okumuşum.Metroda,otobüste,her yerde elimden düşüremedim.
Ama en güzel bölümünü,eve sakladım..
Sonunda beni çok şaşırtan bir sürprizle karşılaştım.
Ve hiç direnmedim,engel olmadım.Gözyaşlarım aktı,aktı,durdurmadım..
Aynı bölümü tekrar tekrar okudum ve kitap bittiğinde kapattım,ters çevirdim ve bir süre hareketsiz kitabı düşünüdüm.
Hala bile etkisinden çıkamadım.
Yürüdüğüm sokaklarda burkasıyla karşıma Leyla çıkacakmış,Azize ayaklarıma dolanacakmış gibime geliyor.Zalmayla birlikte top oynayacağım ve o an kanatlarıyla Meryem geliverecek..
O hüzünlü gözleriyle uzun uzun bana bakıverecek.Yılların verdiği yorgunlukla buruş buruş olan ellerini doğru uzatacak ve başımı okşayacak sanki..
Afganistan ve yüreğimi dağlayan hikayeler..
Daha fazlası için haydi kitaba ! Her şeyin daha fazlasını bulacaksınız..

Bu kitap beni çok etkiledi.Sonunda ağlamaklı bir yer olduğu için otobüste okumadım özellikle o bölümü bırakıp evde okudum :) Daha sonra moralimi de bununla düzelttim.
Üstüne de bunu yedim.Hormonlu olduğu ne kadar belli değil mi ?
Ayrıca söz verdiğim gibi ayraçlarım..
Şimdi ne okuyormuşum ona bakıyoruz...
Okur yatar da yayınlandıhttp://www.okuryatar.com/bin-muhtesem-gunes-cyrstalll/
Bu kentin ne çatısını aydınlatan ayları sayabilirsin,
Ne de duvarlarının gerisine gizlenen bin muhteşem güneşi..
Cyrstalll...

7 yorum:

  1. Ah ahh ne ağlamıştım bu kitapta ben!

    Meryem ve Leyla'nın hayatı nerede nasıl kesişecek merakıyla, içim acıyarak okumuştum. Bir ara yolların kesişmeyeceğini sadece aradaki farkı görelim diye böyle yazıldığını bile düşündüm. Kesiştiği noktada ise çok üzüldüm, kabullenemedim :/

    Meryem'in hayatım boyunca iki imza attım dediği noktada çok ağladım ya, hala aklımda o sözü.

    Yazarın diğer kitabı Uçurtma Avıcısı da güzeldir, okumadıysan tavsiye ederim.

    Ayraçların çok cici :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet,ben de biraz moduna girmek için özellikle evde okudum.
      Hakikaten böyle kesişmemeliydi bencede,çok acıydı.
      Uçurtma Avcısı listemde,bir an önce alacağım :) Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Denk gelirsem alacağım bir kitap. Güzel anlatmışsın canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım,mutlaka okumalısın :)

      Sil
  3. Az kaldıı, ben de okuyacağım. O yüzden postun sadece sonun okudum, üst kısmları okuyup etkilenmek sitemiyorum, beğenmiş olsanda bile ipuçları almayayım dedim :)

    Sevgiler,
    http://bendengecenkikayeler.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Spoiler vermeyeyim dedim ama ne yapsam kaçıyor bir kaç tane :) Yorumun için çok teşekkür ederim,bir an önce okumalısın :)

      Sil
    2. Canım mail adresimi istemişsin...
      ceylininannesi@gmail.com

      Sil

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...