6 Mayıs 2012 Pazar

KİTAP | Dokuzuncu Hariciye Koğuşu

Dokuzuncu Hariciye Koğuşu,15 yaşındaki bir çocuğun,7 yıldır çektiği hastalıktan dolayı umutsuzluğunu,çaresizliğini ve çırpınışlarını anlatıyor..
Dokuzuncu Hariciye Koğuşu bence yolculukta size eşlik edebilecek  ya da kumsalda sırtınızı kızgın güneşe vermişken okuyabileceğiniz kolay okunan bir kitap..
Sayfalar su gibi okunabiliyor,sizi zorlayacak hiçbir şeyi yok.
Bir yanda çektiği sıkıntılar,bir yanda kendisinden 4 yaş birisine aşık olmanın ve onu başkasına kaptırmanın korkusu..
Dizlerindeki büyük sızılar,derin yaralar gün geçtikçe hayatı onun için dayanılmaz hale getiriyor..
Sonra ne mi oluyor ? Onu öğrenmek için sizi kitabı okumaya davet ediyorum ... :)
Çok mu beğendin ? derseniz hayır.Beğenmedin mi ? derseniz yine hayır.
Benim tabirimle,çerez niyetine bir kitaptı yine :)  Olaylar sanki biraz havada kalmıştı.Onun dışında anlatımı süslü değil de sadeydi.Anlamakta güçlük çekmiyorsunuz yani..

"Büyük bir uvzun boşluğunu hissetmeye nasıl dayanacağımı anlamıyorum;bir diş çektirdikten sonra bile yerinde ağızdan daha büyük bir boşluk kaldığı zannedildiği halde,ayrılan bir bacağın yerinde kalan uçurumun baş dönmesine nasıl alışılır ? " sf 105
"Büyük bir hastalık geçirmeyenler,her şeyi anladıklarını iddia edemezler." sf 126
"Istırabın derinlerine indikçe sevincimizi kaybetmek korkusu kalmadığı için,yeni bir sevinç başlıyor: Istırabın ilacı ıstıraptır.İkisinin çarpımı : Sevinç." sf 127


Bu cümlelerden bile anlayabilirsiniz çocuğun içinde bulunduğu vahim durumu,hissettiklerini.
Benim için orta derecede bir kitaptı.İçimi sızlattı mı ? Sızlatmadı değil açıkçası. Sağlığımın kıymetini daha iyi anlamaya başladım :)
Şimdi sağ tarafa bir göz atın ve ne okuyorum bakıın :)
Sevgilerimle,
Cyrstalll...

2 yorum:

  1. Bu aralar içine dalıp gündelik yaşamın sıkıntılarından arınabileceğim hiç değilse bir müddet kendimi unutup başkalarını yaşayabileceğim bir kitap arıyordum umarım bu aradığım kitap olur. tavsiye için teşekkürler, sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Umarım beğenirsiniz :)Yorumunuzu dört gözle bekliyorum :)

    YanıtlaSil

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...