7 Mayıs 2012 Pazartesi

GEZİ | Çanakkale İçindee.. | Kısım 1

Artık üşenmeden fotoğrafları yavaş yavaş yükleyeyim dedim..İyi mi ettim ? Bence çok iyi ettim..
Kısacık bir süre bile olsa, o günleri yeniden hatırlamamız,ne büyük badireler atlattığımızı unutmamamız gerekiyor..Fotoğraflar sıralı değil,çünkü uzun bir süre geçtiği için hatırlayamıyorum sırasını..
57.Alay Şehitliği
57.Alay Şehitliği

       Çimenlik Kalesi   
Bilgi :
1452 yılında Fatih Sultan Mehmet tarafından yaptırılmıştır. Boğazın en dar yerinde olup, karşısında bulunan Kilitbahir Kalesi ile Boğazı hakimiyet altında tutmasından dolayı büyük bir stratejik öneme haiz olan kalenin burçlarının 1551 yılında Kanuni Sultan Süleyman tarafından tamir ettirildiğini Evliya Çelebi'nin Seyahatnamesinden öğreniyoruz . -< canakkale.gen.tr
Kilitbahir Yakınları-Namazgah Tabyası
Mekanın Maketi
Kilitbahir Kalesi -> turkiyegezgini.com
(Kalenin resmini çok net çekemedim,o yüzden internetten koydum.)

Kilitbahir Kalesi 1462 yılında İstanbul kuşatması esnasında Papalık Donanmasının Bizans İmparatorluğuna yardım etmesini önlemek amacıyla Fatih Sultan Mehmet tarafından 93 günde yaptırılmıştır.Deniz duvarlarının güney kısımları top mazgalı olarak kullanılmıştır. Kale tümüyle kaba yontulmuş taşlarla inşa edilmiştir. Açıklık kısımları kiremit kemerli olup kapı ve pencereler beyaz mermerden yapılmıştır. Bu kale son kez 2004 yılında onarılmıştır.Bugün halka açık müze olarak kullanılmaktadır. Kale 1915’te boğazı koruma görevini yapmıştır.Bu kale, 14 Kasım 1980 tarihinde Kültür Bakanlığı tarafından “Korunması Gereken Kültürel Varlık” olarak tescil edilmiştir.

Ayrıca bahir "deniz" demektir.Kilitbahir ise denizin kilidi anlamına gelir.(Rehberimizden..)
Daha fazlası ileriki postlarda :) 
Sevgilerimle,
Cyrstalll...
                                                            

2 yorum:

  1. canakkale en sevdıgım yerlerdendır sık sık gıtmeye calısırm :)
    bu arada blogumda 3 kısıye ıstedıklerı ayakkabıyı hedıye edıyorum :) cekılısıme beklerım :) sevgıler :)

    http://zeysfashionroom.blogspot.com/2012/05/dikkat-hediye-varrrrr-giveaway.html

    YanıtlaSil
  2. Bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim.Blogunuzu çok severek takip ediyorum,çekilişinize de hemeen katılıyorum :))

    YanıtlaSil

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...