2 Mayıs 2012 Çarşamba

KİTAP | Kabuğuna Sinmiş Adam - Türkler Filistine Gelirse

Evet,bahsettiğim gibi Kitap Kurduyum Ben'den çekilişle iki kitap kazanmıştım ! Detayları eklemek için,iki kitabımın bitmesini bekledim ve ikisi de bitti !

                                                               Kitaplarımdan bir görüntü


Kabuğuna Sinmiş Adam - Anton Çehov


Kitapları ilk gördüğümde bu kitabı daha çok seveceğimi sanıyordum ama Türkler Filistin'e Gelirse 'yi daha çok beğendim.
Bir Anton Çehov kitabı.İçinde çeşitli hikayeler barındırıyor.Ben en çok Kabuğuna Sinmiş Adam isimli hikayeyi beğendim.Kitapta altını çizdiğim cümleler ise şunlar :

* Kim bilir,bu belki ataerkil yapının yasaları uyarınca eskiye,daha toplumsal yaşayışa geçmemiş,mağarasında bir başına yaşayan ilk insana bir dönüş,belki de insan yaratılışının her zaman görülebilen yasadışı bir örneğidir. sf-8


*Kentteki boğucu yaşantımız,karaladığımız bir sürü gereksiz kağıt,oynadığımız briç de birer kabuk değil mi? Bütün ömrümüzü işsiz güçsüzlerin,karaborsacıların,aptalların,avare kadınların arasında,günlerimizi saçma sapan şeyler dinlemekle geçirmemiz de birer kabuk değil midirler? sf-23


*Başkalarının yalanlarını dinlemek ve bu yalanları yutmuş göründüğün için seni aptal bellemelerine göz yummak,alçalmayı sineye çekmek,dürüst,özgür insanların yanında olduğunu açık açık söyleyememek,üstlelik yalan söylemek zorunda kalmak,gülümsemek...Hayır,hayır,beş para bile değeri olmayan bir lokma ekmek,bir sıcak köşe,bir mevki için çekilmez bütün bunlar.Böyle bir dünyada yaşanmaz ! sf-23


Türkler Filistine Gelirse - Alexander Aaronson


Bu kitap beni çok sinirlendirdi.O yüzden bu kadar geç bitirdim.Kitap boyunca Türkleri kötüledi durdu,barbar gösterdi.Hep sonuna kadar bekledim belki sonra düşünceleri değişir diye,ama nafile! Sinirlenip dursam da,güzeldi,sürükleyiciydi.Ama bu kısımları bana bayağı bir battı !
Genel olarak,kitaplarım güzeldi.Bana iyi birer yol arkadaşı oldular :))

Sizlerle geçenlerde kitap fuarından edindiğim,kitaplarımı süsleyen ayraçlarımı da tanıştırmak istiyorum :)

Ayrıca Bursa'da İpekyolu Öğrenci Buluşması vardı.Değişik ülkelerden öğrenciler gelip,stantlarda kendi ülkelerinin geleneksel eşyalarını tanıtıyorlardı.Ben bunu görünce ne yaptım ? Tabi ki de hemen içeri daldıım :) O da ileriki postlarda :))
Sevgilerimle,
Cyrstalll...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...