12 Mayıs 2012 Cumartesi

KİTAP | Kurtuluş Savaşında Bursa

Tam bir ansiklopedi tadındaydı..Ansiklopedilerde de ne yaparız ? İhtiyacımız olan bilgiyi alır,kalanını başka zamanlara saklarız.Ben de bu kitapta öyle yaptım.Hepsini okudum tabi ki ama önemsiz gördüklerimi atlamadım değil.
Çok şey öğrendim bu kitapta.Mesela Mavri Mira'yı Ermenilerin kurmuş olması sebebiyle sadece doğuda katliam yapıyor(en uygunu bu oldu sanırım!) sanıyordum ama öyle değilmiş.Mavri Mira batıda da varmış.
Okulda öğrendiğimiz Tarih dersinde pek adı geçmeyen Bursa'nın Kurtuluş Savaşı'nda çok büyük rolü olduğunu gördüm.Bir sürü cemiyetler,kuruluşlar kurulmuş o zamanlarda..
Altını çizdiğim cümleleri yazmak isterdim ama o kadar çok var ki...
Eğer Kurtuluş Savaşı ile ilgili bir kaynağa ihtiyacınız varsa güzel bir kitap bence.Çünkü adında Bursa geçse de aslında Kurtuluş Savaşı'yla ilgili çok önemli bilgiler veriyor..
Şimdi yine yan tarafa bir göz gezdiriin ! :)

Sevgilerimle,
Cyrstalll...


2 yorum:

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...