19 Şubat 2013 Salı

FİLM | Romantik Komedi 2 - Bekarlığa Veda

Filmden geleleni 1 saat civarı oldu ve hemen yazmak istedim :)
Açıkçası ben filmi beğendim,kafa dağıtmak için gerçekten güzel bir filmdi,eğlenceliydi :) 2 saat nasıl geçti anlamadım:)

Aynı zamanda bir kitap da aldım bugün,bahsetmek istediğim şeyler var onunla ilgili.
BEYAZ ZAMBAKLAR ÜLKESİNDE.

Üstündeki "Atatürk'ün okulların müfredatına konulmasını istediği kitap" ibaresi çok dikkatimi çekti ve o yüzden aldım.Arka kapak yazısı da harika :

Beyaz Zambaklar Ülkesinde, Mustafa Kemal Atatürk zamanında Türkçeye ilk kez çevrildi. Atatürk, kitabı okuduğunda bu destansı başarıya tek kelimeyle hayran olmuştu. Derhal kitabın ülkedeki okulların, özellikle askeri okulların müfredatına dahil edilmesini emretti. Türk askerleri ülkelerindeki “yaşamı yenilemek” için mutlaka bu kitabı okumalıydılar. O vakitler, kitap o kadar çok ilgi gördü ki, Kuran-ı Kerim’den sonra en çok okunan kitap haline geldi.

Bu kitap tüm yoksulluğa, imkansızlıklara ve elverişsiz doğa koşullarına rağmen, bir avuç aydının önderliğinde; askerlerden din adamlarına, profesörlerden öğretmenlere, doktorlardan işadamlarına kadar, her meslekten insanın omuz omuza bir dayanışma sergileyerek, Finlandiya’yı, ülkelerini geri kalmışlıktan kurtarmak için nasıl büyük bir mücadele verdiklerini, tüm insanlığa örnek olacak biçimde gözler önüne sermektedir.Halkların destansı özverisiyle yoksulluktan kurtularak,ekonomik,politik ve destansı özverisiyle yoksulluktan kurtularak,ekonomik,politik ve kültürel olarak nasıl mükemmel bir ülke yaratılabileceğini gösteren,okurlara dudak ısırtan ölümsüz bir eser.


1960'ta Türkiye'de Cemal Gürsel tarafından darbe yapıldı.Bir kaç ay sonra Cumhuriyet gazetesi darbede yer alan subaylara,dünya görüşlerini ve eğitim seviyelerini öğrenme amaçlı bir anket yaptı.Ankette şöyle bir soru da yer alıyordu : Okuduğunuz hangi kitap sizi en çok etkiledi ? Cevapların çoğu aynı kitabı işaret ediyordu.Beyaz Zambaklar Ülkesinde.


Kısacası ben bu kitabı çook merak ediyorum :)

2 yorum:

  1. filme gitmeyi düşünmüyorum ama internete geldği zaman izlerim sanırım.ama kitabı çok merak ediyorum.kitaplığımda bulunan bir kitap.en yakın zamanda okuyacağım.teşekkürler canım paylaşım için :))

    YanıtlaSil
  2. Ben de çook merak ediyorum kitabı,zaten sırf kapağındaki ibare için aldım,Atatürk tavsiyesi sonuçta :) Zaten her filme gitmeye kalksak ohoo :))

    YanıtlaSil

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...